CATATAN HARI INI 24 APRIL 2008 (KHAMIS)

Salam…….

Pagi ni hujan begitu lebat. Bermula dari kira-kira pukul 7.00 pagi. Saya dah bersiap nak berangkat kerumah YB. Ternyata hujan terlalu lebat hingga jam sudah menunjukkan pukul 8.20 pagi. Biasanya pukul 7.30 pagi saya dah keluar dari rumah. Hujan mula reda pada pukul 8.35 pagi. Saya sms pada YB menceritakan keadaan cuaca dan saya akan tiba lewat sedikit kerumah YB anggaran pukul 9.15 pagi. YB kata ok dan dia suruh saya berhati-hati.

 

Ketika saya mula memasuki kawasan Shah Alam, saya dapati hujan lebat pula turun disana. Saya yang ingin segera tiba dirumah YB tidak lagi mempedulikan hal hujan tersebut. Apa lagi, basah kuyup la oooiiii. Sampai je rumah YB, bila YB nampak saya datang dia pun cepat-cepat keluar. Saya cakap pada YB saya nak tukar seluar. Saya nak pakai kain pelikat sebab seluar baju basah. YB cakap ok. Mungkin inilah pertama sekali berlaku dalam sejarah yang mana pemandu YB pakai kain pelikat. Hehehe. Lantak je la. YB tersenyum je tengok saya pakai kain. Walaubagaimanapun, saya tak lah nak memalukan YB. Saya tidak akan keluar kereta selagi saya pakai kain.

 

Kemudian, kami pun berangkat. Lokasi pertama, macam biasalah ke pejabat Agong PAS Jalan Raja Laut. Hari ni tak perlu hantar Ibu Lin.. Dia pergi pejabat bersama anaknya iaitu Mus’ab. Sampai di pejabat Agong PAS, YB naik ke pejabatnya untuk menyiapkan sedikit kerja. Saya pulak, tunggu YB di bahagian basement pejabat Agong PAS. Lepas parking kereta, saya cuba nak keringkan baju & seluar saya dengan menggunakan kipas di situ. Tapi tak kering-kering. Saya pun naik malas nak jemur. Perut lapar. Belum sarapan pagi. Pagi tadi makan karipap 3 ketul je sambil bawa motor semasa nak ke rumah YB.

 

Kemudian, saya bawa kereta dan saya tunggu YB di depan bangunan pejabat Agong PAS. Sebelum tu, saya lalu tepi restoran mamak di hujung bangunan deretan dari pejabat Agong PAS untuk beli mee goreng. Saya berhenti di tepi jalan dan saya pesan dari dalam kereta sahaja. Malu wooo nak keluar dengan pakai kain. Dah siap, saya tunggula pulak depan pejabat Agong sambil makan mee goreng dalam kereta. Lupa nak bagi tahu, YB puasa sunat hari ni. Tu sebab kena cepat-cepat makan. Bila YB turun, saya dah pun habis makan. Kemudaian lokasi seterusnya, kami ke Kuala Selangr sebab YB nak temuduga beberapa orang terdiri dari perempuan untuk bekerja membantu dia di pejabat Khidmat Masyarakat Ahli Parlimen Kuala Selangor.

 

Kami tiba di Kuala Selangor pukul 12.28 tgh. Saya turunkan YB sebab saya nak pergi stesen minyak untuk pakai balik seluar saya. Kemudian YB suruh saya bawa handphone dia ke kedai yang dia beli handphone dia tu untuk diperiksa sebab ada masalah. Kemudian, saya pun singgah ke rumah sepupu saya yang berdekatan dengan pejabat YB di Kuala Selangor nak pinjam sterika untuk keringkan baju dan seluar saya.

 

Selepas selesai, saya kembali ke pejabat YB dan tunggu sehingga YB selesai menemuduga calon-calon pembantunya yang tiba. Saya tengok ramai jugak la yang datang termasuk yang nak buat aduan atau nak minta pertolongan pun ada. Saya pun lepak di bilik Abg Maskor (PA YB).

 

 

 

Setelah semuanya selesai, saya ingatkan YB tentang perjumpaan beliau dengan seseorang di pejabat Agong PAS pukul 6.00 petang. Dia mula terkejut disebabkan terlupa. Waktu tu jam sudah menunjukkan pukul 5.12 petang. Kami pun bersiap-siap untuk kembali ke pejabat Agong PAS. Kami tiba pukul 6.35 petang. Nasib baik orang yang ingin dijumpai boleh menunggu. Sampai je di pejabat Agong, YB baru teringat kunci pejabat dia tertinggal di Kuala Selangor. Walaubagaimanapun YB terus naik berjumpa dengan individu tersebut. Saya pulak, cam biasala tunggu di Groud Floor sambil siapkan kerja Unit Amal saya.

 

Pukul 7.15 malam, saya ingatkan YB samada dia hendak membeli sesuatu untuk berbuka memandangkan perbincangan beliau belum selesai. YB cakap, dia minum air jela. Selepas solat maghrib, kami kami pun bersiap untuk pulang. Individu yang YB jumpa tu YB ajak bermalam dirumah beliau. Sebelum pulang, kami ke pejabat Ibu Lin untuk jemput dia dan selepas itu YB ajak pergi makan di restoran makanan Pakistan di Jalan Ipoh berhampiran dengan Jalan Chow Kit. Saya makan capati 2 keping dengan kari kambing. Emm memang sedap. Perut tengah lapar. Capati pun panas. Apa lagi, tak cukup sekeping, YB order lagi untuk saya. YB dan individu tadi makan nasi beriani Pakistan. Ibu Lin pulak cam saya makan capati.

 

Habis je makan, kami terus balik ke Shah Alam. Sampai dirumah YB pukul 9.20 malam. Saya parking kereta macam biasa dan terus ambil motor dan pulang. BERSAMBUNG……

 

 

Leave a comment

No comments yet.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Leave a Reply

